Pasta z pieczonej papryki

 

Czasem warto spróbować czegoś nowego. W ramach urozmaicenia zmienić swoje standardowe śniadanie. Np. zamiast tradycyjnej wędliny czy sera, przygotuj  zdrową pastę – robiona samodzielnie nie zawiera chemii i konserwantów, które można znaleźć w gotowych produktach wysokowydajnych (tzw. mielonki, napompowane wędliny, szynki konserwowe). Możesz jej użyć do chleba, leż także jako dipu jako dodatku do krakersów, paluszków czy grissini podczas przyjęcia lub posiadówki ze znajomymi.

Składniki:

  • puszka ciecierzycy
  • żółta papryka
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżka oleju rzepakowego
  • przyprawy: szczypta soli, pieprzu, kminek rzymski, papryka chilli i odrobina curry.

Przygotowanie:

Ciecierzycę odsączyć z zalewy (zalewę możesz zachować do wykonania wegańskiego majonezu z aquafaby ) Włożyć do miski w której będziesz blendować. Paprykę  i czosnek wtawić do piekarnika i piec 20 minut w 180 stopniach. Gdy będzie miękka wyjąć ją i wyciąć gniazdo nasienne, usunąć, nasionka. Czosnek obrać i razem z papryką dodać do ciecierzycy. Dodać olej, przyprawy i wszystko zblendować.

Smacznego!

Jeśli jesteś zainteresowana indywidualną dietą, dobraną specjalnie dla Ciebie, skontaktuj się z nami! Kontakt

Dietetyk

Barbara Klawe

Barbara Klawe

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *