22 maja – EUROPEJSKI DZIEŃ WALKI Z OTYŁOŚCIĄ

Dlatego w ramach wspomagania sprawy JEDZ Z ROZUMEM wprowadza na tydzień 23.05-29.05.2016r. PROMOCJĘ dla wszystkich którzy w tym tygodniu rozpoczną kurację

RABAT 10%💓💓💓

Rabat odnosi się do standardowych cen dostępnych TUTAJ!

 
Dlaczego otyłość jest tak dużym problemem?
 
1. Otyłość w Europie ma już rangę epidemii – choruje na nią ok. 150 mln dorosłych 🎎i 15 mln dzieci 👫. W większości europejskich krajów 30-80% dorosłych ma nadwagę!
 
2. W Europie NADWAGA jest najpowszechniejszym problemem zdrowotnym wśród DZIECI 👶. 20% dzieci ma nadwagę, a 1/3 z nich jest otyła. Prawdopodobieństwo pozostania otyłymi dorosłymi u tych dzieci jest dużo wyższe, tak samo jak ryzyko zachorowania na choroby pogarszające jakość i długość życia.
 
3. Otyłość jest skutkiem dodatniego bilansu energetycznego czyli :v zjadaniem większej ilości energii (kcal) niż jest zużywane przez daną osobę.
Z czym związana jest otyłość?
❗cukrzyca insulinoniezależna (typu 2),
❗choroba wieńcowa,
❗nadciśnienie tętnicze,
❗udary mózgu,
❗choroby pęcherzyka żółciowego,
❗niektóre rodzaje raka (raka endometrium, jajników, piersi, szyjki macicy, prostaty, jelita grubego, pęcherzyka żółciowego, trzustki, wątroby i nerek),
❗oraz pojawienia się problemów psychospołecznych.
 
W Europie otyłość przyczynia się do 1 mln 😲 zgonów/ rok.
 
4. W Europie 6% wydatków 💰 na zdrowie ponoszone jest na leczenie chorób osób dorosłych spowodowanych właśnie otyłością.
Dane ze Stanów Zjednoczonych wskazują, że w porównaniu z osobami o prawidłowej masie ciała, roczne wydatki na opiekę zdrowotną osób otyłych są o 36% wyższe.💰
 
5. Środowisko, w którym żyjemy – dom, szkoła, miejsce pracy, środki transportu itd. – często zniechęcają do aktywności fizycznej. Szacuje się, że w Europie, w połowie przypadków, samochody 🚗 są używane do pokonania trasy nie przekraczającej 5 km. Tę samą odległość można pokonać rowerem w ciągu 🚲15-20 minut, a pieszo w ciągu 👢30-50 minut. Badania przeprowadzone ostatnio w Danii i Wielkiej Brytanii pokazują, że regularna i umiarkowana aktywność fizyczna może wydłużyć życie człowieka o 3-5 lat. ⚽🏀
 
Program ograniczenia epidemii otyłości powinien obejmować dwie strategie. Pierwszą z nich jest promowanie zdrowego żywienia, co oznacza zmniejszenie spożycia tłuszczów i cukru oraz zwiększenie konsumpcji warzyw i owoców. Druga polega na zwiększeniu poziomu aktywności fizycznej.
 
ŹRÓDŁO: WHO – Światowa Organizacja Zdrowia
 
Od siebie mogę dodać, że najważniejsza jest edukacja 📖 – im można ją zacząć wcześniej tym lepiej- ponieważ edukacja zwiększa świadomość, a dzięki wiedzy, żyje się dłużej. Wiedząc można zapobiegać – ale ten wybór jest już pozostawiony nam 🙂
 
Barbara Klawe

Jedna odpowiedź do “22 maja – EUROPEJSKI DZIEŃ WALKI Z OTYŁOŚCIĄ

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *